Recensie | Hotel van verlangen, Tineke Beishuizen

'Hotel van verlangen' van Tineke Beishuizen, een heerlijk romantisch boek waar je alleen maar van kunt houden!

Carine is twintig jaar geleden verlaten door haar grote liefde André zonder dat ze hem ooit heeft kunnen vertellen dat ze zwanger was. Twintig jaar later weet haar dochter Merel ook nog altijd niet wie haar vader is. Hier komt onverwachts verandering in, wanneer Merel tijdens haar vakantiebaantje als kamermeisje André ontmoet. En André vraagt dat leuke blonde kamermeisje nog mee uit ook! Er zit niet anders op: Carine zal André eindelijk de waarheid moeten vertellen. Maar het valt niet mee om contact met hem te krijgen, helemaal omdat zij niet de enige vrouw in het hotel is die zijn aandacht probeert te vangen.

Hotel van verlangen geschreven door: Tineke Beishuizen
Meer van deze auteur: Kerstmis vier je thuis
Uitgeverij: Loft Books | 14 February 2019
Genre: Romance
Bladzijden: 72
Uitgave: eBook
Voeg toe op Goodreads
four-stars

Ik mocht 'Hotel van verlangen' ontvangen als recensie exemplaar van de auteur/uitgever in ruil voor een eerlijke recensie, hartelijk bedankt hiervoor!

De cover geeft niet veel weg. De sticker met ‘Een affaire met verregaande gevolgen’ maakt wel direct nieuwsgierig. Persoonlijk zou ik dit boek niet oppakken zat deze sticker er niet op. Dit omdat het een nogal vaak geziene pose is op bijvoorbeeld Instagram en de stockfoto sites. Het roept niet echt omdat de dame in kwestie op de foto er zo ontspannen bij zit met een bakje koffie. Dat is niet echt spannend, de tekst van de sticker word daarmee een beetje teniet gedaan.

Ik hou er van! Drama, humor en geheimen! Ik denk dat het tijd word dat Tineke een dikker boek gaat schrijven want ik geniet ontzettend van haar schrijfsels! Ze zijn alleen jammer genoeg altijd zo uit! Dit boek had van mij ook de hele vooraf situatie en erna mogen hebben zodat het een groot compleet verhaal zou zijn. Niet dat het nu niet compleet was, maar je wilt gewoon alleen maar meer!

Zoals al eerder gezegd, in de recensie van Kerstmis vier je thuis, is de schrijfstijl van Tineke ontzettend fijn. Ze creëert realistische personages met ieder heel eigen karakters die je voor je ogen echt ziet worden, de situaties die haar personages beleven brengen ook allerlei emoties mee. Zo heb je in dit boek lust, liefde, jaloezie. Maar ook eenzaamheid, onbegrip, verdriet… de wens om begeerd te worden…

Tenenkrommend heb ik dit verhaal gelezen wanneer een bepaalde dame haar charmes in de strijd wou gooien en op een ander moment las ik met spanning in mijn keel want de rokkenjager vader zal toch niet echt zijn dochter versieren? Gewoonweg even genieten, dat doe je in het Hotel van verlangen!

Dat Tineke zoveel in een boekje met maar zo weinig pagina’s kan stoppen vind ik echt een kunst! Een dun boekje dat je doet verlangen naar meer!

four-stars
Cover